Казус с договор към A1 (или друг доставчик)

8 мнения в тази тема

Публикувано

Отварям отделна тема, защото смятам, че доста от нас се сблъскват в даден момент с доставчик на тв и интернет и можем да споделим полезна информация и съвети.

Ето каква е ситуацията при мен. Договорът ми към А1 за ползване на интернет и тв изтече в началото на април, според данните в акаунта ми на страницата им :ag:. Практиката им в минали години беше да се обадят един месец по-рано и да се опитват да те навиват да преподпишеш, като често предлагаха специална оферта като за лоялен, дългогодишен клиент. Разбира се от година на година ставаха все по-нагли и се опитваха да повишават цената, без да предлагат нещо насреща, освен да се опитват да ти набутат насила малоумните им спортни канали. Днес ми се обажда някаква мацка, повече от 2 месеца след изтичането на договора и ми казва, че съм в период на преподписване на договора :ag:. Нещо, което не може да е вярно. После ми вкарва някаква нова оферта с редовните им глупости, безплатен пакет спортни канали и цели 5 HD канала - аз сега имам повече :haha:. И накрая ми казва цената, която е с около 4 лв по-скъпа от настоящата. Почнах я аз от единия край, като и обясних, как изгодната им оферта ме кара да плащам повече и това не ме устройва. Тя почна да мънка и обясни, че било заради спортните канали (които уж бяха безплатни). Както и да е. Обяснявам и, че договора ми е изтекъл преди 2 месеца, от което тя беше много изненадана и настояваше, че съм в период на преподписване.

Накратко ето и въпросите ми. Според мен съм преминал на безсрочен договор, след като 2 поредни месеца плащам същата цена като в периода на договора и не са я повишили или спрели услугата. Те нямат право да подновят договора без мое съгласие. Според мен нямат и право да ми повишат таксата на месец, освен ако в стария договор изрично не е посочено как се променя цената след изтичането му. Мога ли да оставя нещата така и да не се съгласявам на каквито и оферти, след като те нямат интерес да ме изгубят като клиент и ги устройва да си плащам таксите на месец, въпреки че нямам договор в момента?

Споделете и вашия опит и съвети :) 

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

По-скоро ще ти преподпишат договора (ако не изпратиш известие за прекратяване) и то месец преди това. По принцип би трябвало да ти оставят избор за новия договор, да си избереш оферта и така, но... и това си има срок. А общите условия, пакетите и разбира се...  Цените! Търпят промени постоянно! А обикновено, цените - те са винаги нагоре.

Редактирано от Mike_Toreno
2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Още преди няколко години излезе специален закон, мисля че по заповед на ЕС, който изрично забранява автоматичното подновяване на договор без съгласието на абоната. Не си наясно явно в тази част :) . Сега правят оферти по телефона, ако кажеш ДА ти правят договора и ти го пращат по куриер. Ако от бързане подпишеш без да четеш се оказваш набутан за 2 години по техните условия.

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Виж си договора! Ако си подписал на стандартна тарифа, след изтичане на договора, той става безсрочен и плащаш стандартната такса. 

При безсрочен договор, във всеки един момент може да се преподпише, дори и на по ниска такса. 

Провери кога си подписал! Това ще реши дилемата 

Още преди няколко години излезе специален закон, мисля че по заповед на ЕС, който изрично забранява автоматичното подновяване на договор без съгласието на абоната. Не си наясно явно в тази част :) . Сега правят оферти по телефона, ако кажеш ДА ти правят договора и ти го пращат по куриер. Ако от бързане подпишеш без да четеш се оказваш набутан за 2 години по техните условия.

Ако подпишеш договор с куриер, в рамките на 14 дни имаш право да се откажеш от договора.

В самия договор, който подписваш има клауза, че се превръща в безсрочен при изтичане на срока 

3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Наясно съм със закона и знам, че беше отдавна. На практика много неща не би трябвало да се случват... Иначе, това с вдигането на цените е факт. То човек и да иска да е на същия пакет, ако той не съществува - не знам как ще стане. Колкото до мен. Аз към края на договора винаги оглеждам офертите и взимам решение.

0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Понеже имам опит с тези неща ще изкажа мнение.
Важно е да погледнеш договора и да видиш след изтичането му дали ще имаш промяна в таксата на стандартна за пакета, който ползваш. Ако в договора не е изрично упоменато, че таксата след изтичането му се променя, то той (договора) става безсрочен и остава на същата цена. В такъв случай продължаваш да си заплащаш таксата, която си заплащал до момента с тази разлика, че просто договора е безсрочен. 
Аз лично не намирам причина ако договора ти е изтекъл и цената не се променя, а ти си доволен от това, което имаш да преподписваш нов договор. Дори съветвам това да не се прави ако не ти предложат нещо по-изгодно. 
Ако случайно решиш да преподпишеш с нещо по-изгодно се поинтересувай дали след изтичане на договора таксата се променя.

За хората, които не знаят или не са се интересували. След изтичането на договор е абсолютно забранено (със закон) автоматично да се подновява без изричното съгласие и подпис на клиента! 
С устно съгласие не могат и нямат право да го подновяват!

ПС 
За колегата @Mike_Toreno, дори пакета да не се предлага вече доставчика продължава да ти предлага тази услуга, за която си подписал договор независимо дали вече я предлага или не.

Редактирано от vla
9

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Благодаря vla - това е точно и моето мнение, значи съм прав :)

Наясно съм с всичките им простотии, преди 2 години ми пратиха договор по куриер, където ми бяха сложили услуги, с които не се бях съгласявал по телефона и върнах договора. Просто излишни разправии и нерви заради техните цигански номера, с които съм наясно от години. СПоделете вашия опит и ако може отговорете на въпроса ми конкретно. Всичко останало го знам :) 

 

Редактирано от Иванов
5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Цялата работа с тези договори, е че те обвързват 2 години да си техен клиент. Ако решиш да се откажеш предсрочно, трябва да плащаш неустойка. НО с последните промени в закона и там ги резнаха. Сега плащаш за предсрочно прекратяване 3 месеца неустойка като си има особености обаче. Възможно е неустойката да бъде (в повечето случаи е така) 3 месечни такси на стандартната цена за пакета (има малки особености ако си взел, някакво устройство на изплащане или си го платил в пълния размер да поискат разликата в отстъпката, която са ти направили за устройството. В повечето случай и него си взимат).

Отново съветвам да четете и помислите хубаво преди да подписвате договори. Помислете, от къде и какво ще закупувате от 3-те телекома, за да не се окаже накрая, че всъщност сте платили повече, от колкото си мислите.

Редактирано от vla
7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване