Газ/Бензин в талона или как държавата иска да ни изцица

10 мнения в тази тема

Публикувано

 

vxe1cte.png

 

Привет, има вероятност да ми предстои регистрация на кола с поставена и невписана в талона газова уредба. В талона не пише и екокатегорията, която е Евро 4, между другото.

Колата е на брат ми и има 50% вероятност да я купя от него в следващите месеци. За сега само я карам и се грижа за нея.

Доколкото разбрах, при мпоставяне на АГУ след 01.09.2014 г., след монтажа на уредбата трябва да се посети сертифициран сервиз, който срещу такса от 150 лева издава розов формуляр - сертификат за правилно поставена алтернативна горивна уредба. С този документ, преди следващия технически преглед, но не по - късно от 3 години се ходи в КАТ и се вписва в талона променената горивна уредба.

Какво и как се случва с автомобилите, на които е монтирана АГУ преди 01.09.2014 г. не съм съвсем наясно. На едно място пише едно, на друго - друго. Доколкото разбрах, отива се в КАТ с паспорта и/или протокол за монтаж и се регистрира.

КАТ-аджиите щели да глобяват ако не е вписана АГУ в талона. Ми ако е монтирана преди 2014 г.? Тогава също има нарушение, но е от преди поне 6 години, което погасява административно - наказателното преследване по давност.

Как ще разбере блюстителят на пътния ред, че имам монтирана АГУ и най-вече как ще докаже, че я ползвам?

Надявам се, ако някой е светнат по въпроса да сподели.

 

П.П.: Саждоръсолюбителите могат да се въздържат от злорадстване, себехвалебствие, дизелопоклонение и саждоръсообожание в тази тема.

2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Аз съм пред същия казус, като моята е монтирана през 2012 и имам само паспорт на уредбата от газаджията. Доколкото аз проучих нещата и хора, които са чакали 3 часа в КАТ и са ги върнали, трябва да се отиде в оторизиран пункт за ГТП, писъка го има тук за всички градове: https://rta.government.bg/images/Image/registri/gasPermits.html

Там ти издават въпросния задължителен протокол за изправна АГУ, но моята информация е че струва 50 лв това. След това с този протокол, паспорта на газовата, големия и малкия талон се отива в КАТ, където сменят талона ти и плащаш още 20-ина лева май.

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Преди малко говорих с един катаджия, каза ми, че ако уредбата е монтирана преди 2014 г. може да се мине без протокол ако в талона за техническия преглед е вписана газовата.

Обаче, ако е след 2014 г. искат розовото листо (протокол) от оторизиран специално за целта (лапаницата) сервиз. Преди, когато прегледът се е извършвал в КАТ е струвало 50 лева. Сега, когато се оторизират сервизите, таксата е 150 лева. Затова в заглавието има "изцица".

Яд ме е на брат ми, че когато взе колата не му е стигнал акъла да регистрира газовата и да впишат в талона еврокатегорията. Сега шси плаща... Или аз, ако взема колата.

 

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)


Винаги има протокол при монтаж на газова. Смених бутилката и ме минаха като за нова уредба, 40 кинта. С протокола си минаваш преглед, и там 40 кинта. За талона не знам как стои с цената, моята е регистрирана 2007г.

 

П П  Сам си смених бутилката и в протокола за монтаж е моето име. Голям майтап но казаха ,че е разрешено ако са спазени изискванията.

Редактирано от gogulef
1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Майтапът е в това, че след като вземеш протокола за монтаж, трябва да отидеш в един от новите сертифицирани сервизи (156 на брой) и да заплатиш 150 лева за проверка и издаване на сертификат за правилен монтаж, в случай че нямаш газ/бензин в талона. 

Ако ти пише газ /бензин, пука ти. 

Иначе, идеята е добра, да пишеш себе си като изпълнител 

0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

 

4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено


За вписване на евро-категорията ще ти трябва служебна бележка от официалния вносител на съответната марка. Тези служебни бележки са скъпи. За Пежо е 75 лв, а за Мерцедес е 140 лв.
Има лесен начин да прескочиш това излишно плащане. Явяваш се в КАТ с автомобила, молба свободен текст и ксерокопие на италианския талон, с който колата е била внесена в България. Плащаш такса 19 лв за минаване през постовете и след 30 минути си получаваш новия талон в салона, намиращ се отстрани на постовете. Ако нямаш ксерокопие на италианския талон, можеш да говориш с дежурния офицер да ти го издири срещу съответната "нерегламентирана сума". В този случай няма да плащаш такса 19 лв за минаване през постовете, защото ще получиш заверено ксерокопие "вярно с оригинала". Предпочитам да дам пари на дежурния отколкото на официалния вносител.
Успех

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Уточнявайте в публикациите си за коя година автомобил става въпрос и кога е монтирана газовата уредба. Иначе не помагате изобщо.

0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

... В талона не пише и екокатегорията, която е Евро 4, между другото. ...

По-горе подсказах за вписване на еврокатегорията, защото на Йордан ще му предстои да ходи в КАТ заради газовата.

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване